december, 2019

22dec11:00KONCERTNI CIKEL SiBRASS 201911:00 Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine, Kongresni trg 10Vrsta koncerta:Koncerti

Podrobne informacije

KONCERT V.

Nedelja, 22. december 2019, ob 11.00
Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine

Izvajalci:
TRIO SERAPHIM
Marta Močnik Pirc, sopran
Jure Gradišnik, trobenta
Klemen Karlin, orgle

Program:
Henry Purcell/prir. M Machella: SOUND THE TRUMPET, Z 335 za sopran, trobento in basso continuo
Ivan Florjanc: ALLELUIA (po Janezovem razodetju 19,2) za sopran, trobento in orgle
Andrej Misson: PRIČAKOVANJE KRALJA – ADVENTNA ZGODBA za sopran, trobento in orgle (krstna izvedba)
Damijan Močnik: ERO CRAS za sopran, trobento in orgle (krstna izvedba)
Peter Kopač: DANES JE JEZUS NAM ROJEN za sopran, trobento in orgle (krstna izvedba)
Johann Sebastian Bach: PRELUDIJ V C-duru, BWV 547 za orgle solo
Johann Sebastian Bach / prir. H Bornefeld: ARIA, iz kantate št. 51 »Jauchzet Gott in allen Landen!« (Vriskajte Bogu v vseh deželah!), BWV 51 za sopran, trobento in orgle

Na petem koncertu cikla SiBRASS bomo prisluhnili raznovrstnemu programu, obogatenemu s kar tremi slovenskimi novitetami. Zvočna kombinacija glasu in trobente ob spremljavi bassa continua, ki je razcvet doživela v obdobju baroka, ostaja privlačna tudi v današnjem času, na kar nedvomno kaže izvedba kar treh novih tovrstnih sklad na današnjem koncertu.
TRIO SERAPHIM sestavljajo sopranistka Marta Močnik Pirc, trobentač Jure Gradišnik in organist Klemen Karlin. Ti trije slovenski glasbeniki, sicer kolegi pri pedagoškem delu v Glasbeni šoli v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani, so omenjeno komorno zasedbo ustanovili leta 2006. Izvajajo baročno glasbo, posebno ljubezen pa gojijo tudi do slovenske glasbene ustvarjalnosti ter načrtno spodbujajo nastanek novih slovenskih del za svojo zasedbo.

Marta Močnik Pirc je študirala solopetje na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani pri profesorici Ireni Baar. Leta 2006 je nato zaključila podiplomski študij na Kraljevem konservatoriju v Haagu.

Jure Gradišnik je leta 2006 z odliko diplomiral na Akademiji za glasbeno umetnost Univerze v Ljubljani, v razredu profesorja Stanka Arnolda. Kasneje je študij nadaljeval na Mozarteumu v Salzburgu pri profesorju Hansu Ganschu. Zaposlen je kot solo trobentač Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, leta 2015 pa je postal tudi docent na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.

Klemen Karlin je študiral orgle pri profesorju Klausu Kuchlingu na Koroškem deželnem konservatoriju v Celovcu, pri Michaelu Radulescuju na Dunaju ter na Konservatoriju v Lyonu (Conservatoire de Lyon) pri profesorju Jeanu Boyerju. Vrsto let je pripravljal oddaje o orglah in orgelski glasbi za program Ars Radia Slovenija. Je tudi ustanovni član Slovenskega orgelskega društva in Kulturno-zgodovinskega društva Lonka Stara Loka.
Vsi trije člani tria so nagrajenci slovenskih in mednarodnih glasbenih tekmovanj s številnimi izkušnjami tako v solističnem nastopanju z orkestri kot v komornem muziciranju. Osredotočajo se na delo z mladimi glasbeniki. Njihovi učenci že posegajo po najvišjih mestih na državnih tekmovanjih in se odločajo za poklicno glasbeno pot.

Za tokratni koncert je Trio Seraphim poleg domačih skladateljev v program umestil angleškega baročnega skladatelja, muzikologa in organista Henryja Purcella z rojstnodnevno odo Sound the Trumpet, ki jo je napisal leta 1687. Ta je zadnja od treh Purcellovih znamenitih od, ki nosijo skupni naslov Welcome Songs. Za zasedbo sopran, trobenta in basso contiuno jo je priredil Maurizio Machella.
Slovenski skladatelj, muzikolog in univerzitetni predavatelj Ivan Florjanc je delo Alleluia napisal leta 2010 v čast zasedbi Trio Seraphim. Izvajalci so delo krstno predstavili 25. 11. 2010, v okviru Noči slovenskih skladateljev v Slovenski Filharmoniji. Skladatelj je ob tej priložnosti zapisal: »Skladba se piše na kožo izvajalcev. Morala bi še narasti glede na pomen, ki ga ima besedilo v Apokalipsi. Besedilo – originalno v grščini – je tisto mesto v bibliji Nove zaveze, ki edinkrat uporabi besedo aleluja in sicer kot zmagoslavni vzklik ob zmagi nad »Babilonom« – t.j. takratnim imperialnim Rimom, ki ga Močan glas takoj v nadaljevanju besedila poimenuje kot »tèn pórnen tèn megálen«, kot veliko vlačugo. Močnejša obsodba vseh oblik oblastništva še ni bila zapisana«.

Novo delo Pričakovanje Kralja Andreja Missona je nastalo na pobudo glasbenika in skladateljevega prijatelja Klemna Karlina ter Tria Seraphim. Skladatelj je o svojem delu povedal: »Adventni čas je v cerkvenem letu kratko obdobje, pa vendar je liturgična in glasbena tradicija tega časa bogata. V besedilu in glasbenih motivih sem želel kratko povzeti zgodbo pričakovanja rojstva Kralja, kot ga največkrat imenujemo v bogoslužju – Kralja ki prihaja, pridite molimo. Skrivnost mesenega rojstva Boga je velika, nenavadna. Glasba nam lahko stke bolj živo doživetje teh skrivnosti«.

Tudi delo ERO CRAS Damijana Močnika je nastalo na povabilo današnjih izvajalcev. Skladatelj si je glede na čas koncerta (december) za uglasbitev izbral znamenite »O antifone«, ki se zadnjih osem dni pred božičem izvajajo pri liturgiji v adventnem času kot odpev pred Magnificatom, Marijino hvalnico. Začetna beseda vsake antifone predstavlja eno od imen prihajajočega Odrešenika: O Sapientia (O Modrost), O Adonai (O moj Gospod), O Radix (O Korenina), O Clavis (O Ključ), O Oriens (O Vzhajajoči), O Rex (O Kralj), O Emmanuel (O Bog z nami). Začetne črke imen od zadnjega do prvega nam dajo akrostih ERO CRAS, kar pomeni »Jutri bom prišel.«. Skladatelj pravi, da sta mu zelo široka simbolika besedila in zanimiva zasedba omogočili, da je, izhajajoč iz gregorijanskih melodij, lahko odkrival vznemirljive zvočne pokrajine.

Skladatelj Peter Kopač danes živi in deluje v tisočletni Škofji Loki. Muzikolog Franc Križnar je njegov glasbeni jezik opisal kot »domišljen, muzikalno osmišljen in vsaka nota, vsak akord, melodični in ritmični postop, zlasti pa še zasedbe: stojijo!«. Kopač je za Trio Seraphim komponiral že večkrat, in sicer je njegova Kyrie eleison za sopran, trobento in orgle večkrat na programu te zasedbe. Na njihovo povabilo je napisal tudi delo Danas je Jezus nam rojen, pri katerem je glavna tema vzeta iz stare škofjeloške božične pesmi.

Trio Seraphim bo koncert sklenil s skladbama nemškega skladatelja in organista Johanna Sebastiana Bacha. Preludij v C–duru za orgle solo naj bi Bach napisal okoli leta 1725 v Leipzigu, verjetnost pa je, da je delo nastalo že prej v Weimarju. Preludij je pisan v 9/8 taktovskem načinu, kar je mogoče malo nenavadno. Na začetku je slišati jasno razdelitev na tri skupine treh not, kar predstavlja lep uvod v ritmično gibanje, ki ga nato tudi z vstopom pedala lepo razvija skozi celotno skladbo in nas neprestano spominja na 9/8 takt. Proti koncu preludija pa s postavitvijo dolgo ležečih tonov da občutek, da se gibanje ustavi v nizu akordov, ki poslušalca harmonsko presenetijo. Drugo današnje delo, arijo Jauchzet Gott in allen Landen!« iz Kantate št. 51 je bilo napisano v Leipzigu. To je Bachova edina cerkvena kantata za solo sopran in trobento in vsebuje pet stavkov: Aria, Recitative, Aria, Chorale in Finale. Tokrat bomo prisluhnili prvemu stavku z naslovom Aria, v priredbi za sopran, trobento in basso continuo nemškega skladatelja in organista Helmuta Bornefelda.

Organizator

SiBRASS

Slovenska filharmonija
Piškotki / Cookies
Ime Omogočeno
Tehnični piškotki
Za uporabo te spletne strani uporabljamo naslednje tehnično zahtevane piškotke: wordpress_test_cookie,wordpress_logged_in_,wordpress_sec.
Piškotki
Za pravilno delovanja in boljšo uporabniško izkušnjo uporabljamo piškotke. Potrjeno strinjanje z uporabo piškotkov.
Google Analytics
Za izboljšanje naše spletne strani sledimo anonimiziranim uporabniškim informacijam.
x

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

X
Secured By miniOrange